Vähähiilihydraattinen ruokavalio on terveellinen, jopa terveellisempi kuin aiemmin yleisesti tiedettiinkään.

Aamulehdessä oli tänään artikkeli uusimmasta tutkimuksesta, joka lyö taas korville suomalaisten “uraauurtavaa” ns. Pohjois-Karjala tutkimusta.

Aamulehden artikkelissa todetaan mm.

Vuosikymmeniä Suomenkin viranomaiset ovat käyneet sotaa erityisesti kovia rasvoja vastaan sydän- ja verisuonisairauksien vähentämiseksi.

Nyt uuden tutkimuksen mukaan hiilihydraatit ovat kuitenkin jopa suurempi paha kuin rasva, mitä tulee sydäninfarktin riskiin.

Jos olet lukenut artikkelini karppauksesta ja varsinkin seurannut jutun linkkejä ja tutustunut asiaan, niin ymmärrät että se perinteinen voi ei luultavasti olekaan mikään paha asia vaan ehkä jopa päinvastoin. Ehkä se paha onkin ns. rasvattomat ja vähärasvaiset tuotteet…